Oficial: Documentele care pot fi solicitate la control privind atribuirea NIF la casa de marcat

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

In MOF nr. 919 din 12.10.2023 s-a publicat Ordinul 1612 privind documentele care pot fi solicitate conform art. 61 alin. (5) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Prin acest ordin se aprobă documentele care pot fi solicitate de către organul fiscal, în vederea verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, altele decât cele prevăzute la art. 61 alin. (3) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de
marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Transport alternativ

În cazul activității de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, precum și în cazul activității de transport în
regim de taxi, organul fiscal poate solicita copia contractului de comodat sau de închiriere a autovehiculului.
În cazul activității de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, organul fiscal poate solicita Autorității Rutiere Române — A.R.R. informații care se regăsesc în cuprinsul autorizației pentru transportul alternativ cu autoturism și conducător auto, precum și în copia conformă a autorizației pentru transportul alternativ cu autoturism și conducător auto, în baza unui protocol interinstituțional.

Inchiriere camere in scop turistic

În cazul persoanelor fizice care închiriază în scop turistic camerele situate în locuințe personale, organul fiscal poate
solicita o dovadă a deținerii în proprietate a spațiului sau a dreptului de a subînchiria imobilul.

Caz de deces

În cazul în care utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar moștenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numărului unic de identificare, organul fiscal solicită acestuia certificatul de moștenitor care atestă includerea în masa succesorală a aparatului de marcat electronic fiscal.

Articole similare

Comentariul tau aici